علامت هایی که در روی کیلومتر شمار ماشین ظاهر میشوند

تا به حال به علامت هایی که در کنار کیلومتر شمار خودروی شما ظاهر میشوند دقت کرده اید ؟ اگر میخواهید با معنی هر کدام از این علائم آشنا شوید این مطلب را مطالعه کنید .

علامت هایی که در روی کیلومتر شمار ماشین ظاهر میشوند

تا به حال به علامت هایی که در کنار کیلومتر شمار خودروی شما ظاهر میشوند دقت کرده اید ؟ اگر میخواهید با معنی هر کدام از این علائم آشنا شوید این مطلب را مطالعه کنید .

سه‌‌شنبه، ۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳:۵۸

height=53

 این چراغ به معنی تعویض روغن نیست، بلکه به معنی کم بودن میزان روغن موتور می باشد که باید بلافاصله پر شود. اگر در حال چشمک زدن باشد به معنی پایین بودن و یا در سطوح بحرانی قرار دارد. همچنین این چراغ عدم وجود فشار روغن موتور به میزان کافی را هشدار می دهد.

نه، این چراغ به معنی گرم و آمده شدن باربکیو نیست! در اصل مربوط به از کار افتادن یا نیاز به جایگزین کردن مبدل کاتالیزوری است.

 

مربوط به ایراد دار بودن یکی از چراغ بیرونی است، نه لزوماً چراغ های ترمز. چراغ های پارک کردن یا چراغ بخصوص، می تواند هر کدام باشد. شاید سوخته یا مشکل الکتریکی برای آن ها پیش آمده باشد.

این چراغ مربوط به لنت ترمز خودرو می باشد. این نشان دهنده این است که لنت های ترمز خودروی تان معیوب، آسیب دیده و یا نیاز به جایگزین دارد. اگر این چراغ همچنان روشن مانده، خودرو را برای تعمیر حتماً پیش مکانیک ببرید.

  

این علامت معمولاً به معنی این است که یک یا بیشتر چراغ های ترمز خودرو ازکارافتاده اند. به احتمال زیاد یکی از لامپ های آن سوخته که می تواند به یک مشکل بزرگ تر تبدیل شود.
 

از شکل آن می توانید تشخیص دهید که مربوط به باتری می باشد. معمولاً با باز بودن سوییچ خودروی تان این چراغ روشن می شود، وقتی چراغ روشن باشد این به آن معنی است که تمام تجهیزات جانبی خودرو از برق باتری دارند استفاده می کنند و اگر در حال روشن بودن خودرو همچنان روشن باشد به معنی نقص در سیستم برق رسانی یا مشکلی در باتری خودرو است.

  

اگر این علامت روشن باشد به این معنی است که سیستم گیربکس اتوماتیک خودرو دارای نقصی می باشد. اگر دیدید این چراغ همچنان روشن است کار خوبی است که در اسرع وقت به مکانیکتان رجوع کنید.

این علامت در اصل مربوط به سیستم کمکی دقت راننده مرسدس بنز می باشد. خیلی از تولیدکنندگان سیستمی مشابه این طراحی و راه اندازی کرده اند تا اطمینان حاصل کنند که راننده پشت فرمان خواب آلود نباشد.

این چراغ اخطار کیسه های هوا می باشد. در بیشتر خودروها وقتی خودرو استارت می خورد روشن می شود تا شما را از بدون مشکل بودنشان مطلع کند. ولی اگر این چراغ به طور مداوم روشن بماند به معنی مشکی در سیستم کیسه هوا خودرو می باشد و باید به زودی به مکانیک رجوع کنید.

این چراغ اخطار مربوط به سیستم تعلیق های قابل تنظیم است. زمانی که سیستم تعلیق در حال تغییر ارتفاع یا قرار گرفتن بر روی حالت اسپرت است این چراغ روشن می شود. اگر به صورت مرتب این چراغ در حال درخشش باشد به معنی ایرادی در سیستم تعلیق می باشد.

این علامت به معنی روشن بودن چراغ های مه شکن عقب می باشد. چراغ مه شکن عقب معمولاً به خاطر دید کم شرایط آب وهوای مانند مه، باران و برف استفاده می شود تا خودروهایی که از عقب در حال نزدیک شدن هستند از فاصله خودشان با پشت خودرو شما مطلع شوند.

زمانی که چراغ های مه شکن جلو فعال باشد روشن می شود. این چراغ با شکل خط های عمودی و خط های کمی رو به پایین چراغ اخطار مه شکن عقب فرق می کند.

این علامت نشان دهنده فعال بودن خودکار نوربالا جلو می باشد. در حالت نوربالای اتوماتیک بر اساس فضای اطراف، خودرو تصمیم می گیرد آن ها روشن باشند یا خاموش. شاید حتی این چراغ در روز نیز روشن باشد

  

اشاره به فعال بودن چراغ های نوربالا دارد. این چراغ اخطار همیشه به رنگ آبی روشن در گیج قرارگرفته است. اگر این چراغ همیشه در حال درخشش باشد در حالی که نوربالا فعال نباشد، به احتمال زیاد نقضی در سیستم چراغ های خودرو وجود دارد.

نشان دهنده روشن بودن چراغ های نورپایین می باشد. معمولاً رنگ آن سبز، زرد یا حتی قرمز است، اما هیچ وقت به رنگ آبی نیست، چون رنگ آبی مربوط به چراغ های نوربالا می باشد.

 

علامت چراغ های خودکار تنظیم سطح و یا چراغ های فعال دارد. مربوط به میزان سطح چراغ های نوربالا است که به صورت خودکار خودش را تنظیم می کند. اگر این چراغ ثابت بماند به معنی اختلالی در سیستم می باشد

مربوط به تنظیم خودکار ارتفاع یا ارتفاع قابل تنظیم سیستم تعلیق است. این چراغ زمانی که سیستم در حال ارتفاع گرفتن یا پایین آمدن است چشمک میزند. اگر به طور مداوم چشمک بزند به معنی مشکل دار بودن سیستم تعلیق می باشد

این چراغ نشان از فعال بودن سیستم کروز کنترل انطباقی می باشد. اگر با غیرفعال کردنش چراغ همچنان روشن باشد، مشکلی در سیستم کروز کنترل انطباقی وجود دارد.

  

چراغ ABS. در برخی خودروها نشان فعال بودن سیستم ضد قفل ترمزها می باشد. اگر همچنان روشن بماند، به احتمال زیاد یک عیب در سیستم ABS وجود دارد. چراغ آن می تواند زرد، نارنجی و قرمز باشد.

این چراغ مربوط به فعال بودن سیستم 4X4 یا چهارچرخ محرک می باشد. همچنین اگر با خاموش بودن سیستم باز هم چراغ روشن باشد می تواند مشکل دار بودن سیستم چهارچرخ محرک باشد.

این علامت نشان دهنده کم بودن آب رادیاتور خودرو می باشد که معمولاً نشان دهنده وجود مشکلی در سیستم خنک کننده موتور خودرو است و باید به محض دیدن آن توقف کرد زیرا ممکن است به خودرو آسیب جدی وارد کند.

علامتی که در آن خودرو و یک کلاهک پمپ بنزین خودرو مشخص است، این چراغ هشدار به معنی نبود یا گم شدن کلاهک پمپ بنزین می باشد. کلاهک بنزین نیاز به قرار گیری سرجایش دارد تا بتواند استاندارد های آلایندگی را به درستی پاس کند.

چراغ چک موتور ممکن است به دلایل متفاوتی روشن شود که از جمله می توان به تعویض سنسور اکسیژن، سنسور مپ و شمع ها یا وایرها اشاره کرد که البته با با یک دیاگ ساده می توان علت دقیق آن را فهمید.

چراغ هشدار فرمان در فرمان&zwnjهای هیدرولیکی به دلیل کم شدن روغن روشن می شود.اما در شرایط مشابه در فرمان های برقی باید به نمایندگی مراجعه کنید.

چراغ هشدار سیستم ترمز به معنی وجود یک مشکل در سیستم ترمز خودرو است. که از جمله می توان به بالا بودن ترمز دستی یا کاهش فشار سیستم ترمز اشاره کرد.

این علامت به معنی کم بودن میزان آب مخزن شیشه  شوراست که باید آن را دوباره پر کنید.

این علامت فشار باد لاستیک های خودرو را که به میزان استاندارد نیستند، هشدار می دهد که در اسرع وقت باید رفع شود.

این علامت هشدار خارج شدن از مسیر جاده را نشان می دهد که گاهی ممکن است روشن شدن چراغ آن به معنای وجود مشکلی در این سیستم باشد.

این چراغ معمولا هشدار غیرفعال بودن سیستم کنترل پایداری خودرو در مسیر مستقیم را نشان می دهد که در صورت روشن بودن آن خودرو در تلاش است تا چرخ ها چسبندگی بهتری با جاده داشته باشند.

 


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...