پنج اشتباه رایجی که باعث مردودی شما در امتحان رانندگی می شود

البته واضح است که عوامل و شرایطی که منجر به مردودی شما در امتحانات شهری می شوند بسیارند ، ولی ما در اینجا سعی کرده ایم ان دسته از عوامل را بررسی کنیم که بیشتر هنرجویان در رعایت نکردن انها مشترکند :

پنج اشتباه رایجی که باعث مردودی شما در امتحان رانندگی می شود

البته واضح است که عوامل و شرایطی که منجر به مردودی شما در امتحانات شهری می شوند بسیارند ، ولی ما در اینجا سعی کرده ایم ان دسته از عوامل را بررسی کنیم که بیشتر هنرجویان در رعایت نکردن انها مشترکند :

سه‌‌شنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲:۵۸
اول : نداشتن اعتماد به نفس و دستپاچگی 
اگر هنوز انقدر مهارت ندارید که از پس ازمون برایید ، سعی کنید با گرفتن کلاس به این درجه از اعتماد به نفس برسید ، چون مهمترین دلیل رد شدن ، نداشتن اعتماد به نفس و هول شدن است . وقتی افسر متوجه شود که تسلط کافی ندارید و دست و پایتان را گم کرده اید موارد بیشتری را از شما امتحان می گیرد و این باعث می شود که احتمال رد شدن شما بیشتر شود ، اما اگر با خونسردی سوار شوید و با ارامش مواردی را که باید قبل از شروع  به حرکت چک کنید انجام دهید و با احتیاط از پارک خارج شوید ، نصف بیشتر راه قبولی را رفته اید . حتی بعضی مواقع ممکن است افسر با دیدن خونسردی شما بعد از طی مسافتی کوتاه زیر برگه تان را امضا کند و یا برعکس اگر ببیند در موارد اولیه مشکل دارید ، ردتان کند و کار اصلا به پارک دوبل نکشد .

دوم : پارک دوبل
دومین موردی که باعث می شود در امتحان رد شوید ، پارک دوبل است . بیشتر قربانیان این ازمون ، خانمها هستند . هر چند جای پارک دیگر در تهران پیدا نمی شود و در اینده فکر می کنم این مورد از موارد امتحان حذف شود ! ولی فعلا چاره ای ندارید  جز یاد گرفتن پارک دوبل .این مورد جزو مواردی است که تقریبا از همه امتحان گرفته می شود و یکی از راههایی است که مهارت شما را نشان می دهد .برای یاد گرفتنش هم انقدر اشتباه کنید تا قلقش دستتان بیاید .

سوم : دور دو فرمان 
این هم یکی از مواردی است که به دلیل اینکه نیاز به چند مهارت اصلی مثل راه گرفتن ، سرعت عمل ، چرخاندن فرمان  ، دنده عوض کردن ، دنده عقب رفتن و ... دارد در ازمون شهر اهمیت ویژه ای دارد و اگر دستپاچه شوید باید بروید و پول واریز کنید برای امتحان بعدی .

چهارم : یه دستی خوردن 
اگر موارد اصلی را خوب رعایت کنید ، معمولا افسران  برای اینکه بفهمند  چقدر قوانین را می دانید از شما می خواهند که مثلا زیر تابلوی توقف ممنوع یا ایستگاه اتوبوس بایستید . اینجاست که اگر قوانین را بدانید و حواستان جمع باشد ، با قیافه حق به جانب و با لحنی پیروزمندانه باید بگویید متاسفم جناب سرهنگ ، توقف در اینجا خلاف قوانین است حرف گوش کردن همه جا هم خوب نیست .

پنجم : اشتباهات خطرساز 
بعضی اشتباهات هست که اگر در حین ازمون انجام دهید ، هر چند تصادف نمی شود اما نشانه این است که شما قوانین را خوب بلد نیستید و رانندگی شما برای خودتان و دیگران خطر ساز است . این اشتباهات هم می تواند باعث رد شدن شما در امتحان شود . مواردی مثل سرعت بیش از حد ، راهنما نزدن ، رعایت نکردن حق تقدم ، ترمز ناگهانی و ...


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...