آیا در آزمون آیین نامه نمره منفی در نظر گرفته می شود؟

این روزها فرا گرفتن مهارت رانندگی برای افراد جامعه به یک امر واجب و لازم تبدیل شده است. کسانی که متقاضی دریافت گواهینامه رانندگی باشند می بایست حتما از دو آزمونی که برای داوطلبان برگزار می شود با موفقیت عبور کنند که این آزمون ها شامل آزمون آیین نامه و آزمون شهری می باشد.

آیا در آزمون آیین نامه نمره منفی در نظر گرفته می شود؟

این روزها فرا گرفتن مهارت رانندگی برای افراد جامعه به یک امر واجب و لازم تبدیل شده است. کسانی که متقاضی دریافت گواهینامه رانندگی باشند می بایست حتما از دو آزمونی که برای داوطلبان برگزار می شود با موفقیت عبور کنند که این آزمون ها شامل آزمون آیین نامه و آزمون شهری می باشد.

سه‌‌شنبه، ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴:۵۸

بعضی از داوطلبان ممکن است این سوال را مطرح کنند که آیا در آزمون آیین نامه نمره منفی وجود دارد یا خیر. در این مطلب قصد داریم که پاسخ این سوال را با هم بررسی کنیم.

نخستین آزمونی که داوطلبان اخذ گواهینامه می بایست در آن شرکت کرده و قبول شوند، آزمون آیین نامه رانندگی می باشد که توسط آموزشگاه مربوطه برگزار خواهد شد. سوالاتی که در این آزمون ها مطرح می شود اغلب شبیه به یکدیگر هستند و هر ساله این سوالات مهم تکرار می شوند.

برای این که بتوان در این آزمون به قبولی رسید می بایست از 30 نمره حداقل 26 نمره را کسب نمایید. چنان چه موفق به کسب این نمره نشده و در آزمون مردود شدید می بایست در هفته های آتی مجددا در آزمون آیین نامه شرکت کنید.

در این آزمون ها به تعداد 30 سوال تستی وجود دارد که می بایست در مدت 20 دقیقه به آن ها پاسخ دهید. برای قبولی شما می توانید فقط تا 4 جواب غلط داشته باشید و اگر پاسخ های غلط شما بیش از 4 تا بود در آن صورت در آزمون مردود خواهید شد.

در پاسخ به این سوال که “آیا آزمون آیین نامه نمره منفی دارد یا خیر؟” لازم است بیان کنیم که در آزمون آیین نامه هیچ گونه نمره منفی وجود ندارد. همان گونه که پیش از این نیز مطرح کردیم، داوطلبان برای قبولی می بایست حداکثر 4 پاسخ غلط داشته باشند و اگر تعداد پاسخ های اشتباه آن ها بیش از این تعداد باشد مردود اعلام خواهند شد.

نحوه طراحی سوالات هم بدین گونه است که قسمتی از آن ها مربوط به مباحث فنی بوده، بخشی دیگر در مورد تابلو های راهنمایی و رانندگی و بعضی از آن ها هم حول نکات مهم ذکر شده در کتاب مانند حق تقدم طرح می شود.

نحوه قبول شدن در آزمون
اکثر شرکت کنندگان آزمون آیین نامه به این دلیل در امتحان مردود می شوند که با نحوه طراحی سوالات آزمون آشنایی کافی ندارند با دیدن یک سری از سوالات سردرگم شده و دیگر قادر به یافتن پاسخ صحیح نخواهند بود.

به همین دلیل به تمامی متقاضیان شرکت در آزمون آیین نامه توصیه می کنیم که قبل از حاضر شدن در جلسه آزمون حتما نمونه سوالات آیین نامه را مطالعه کنند تا بتوانند بهتر و سریع تر به سوالات امتحان پاسخ دهند.

پاس دادن به نمونه سوالات آیین نامه پیش از شرکت در آزمون می تواند تاثیر شگرفی بر قبولی شما داشته باشد. توصیه می کنیم که بهترین و مفید ترین مجموعه نمونه سوالات را پیدا کرده و آن ها را به طور کامل مطالعه نمایید تا بتوانید با انواع مختلف نمونه سوالات آشنا شده و در جلسه آزمون با اعتماد بیش تری به سوالات پاسخ دهید. شما می توانید نمونه ای از این سوالات مهم را در این صفحه بیابید.

در آخر لازم است به شما توصیه کنیم که از منابع غیر معتبر استفاده نکرده و به آن ها توجه نکنید. سوالات آیین نامه تحت هیچ عنوان نمره منفی نداشته و شما می توانید از این بابت کاملا مطمئن باشید.

بنابراین با خاطری آسوده به مطالعه کتاب و سپس حل نمونه سوالات آیین نامه بپردازید و سپس در آزمون شرکت کنید. در صورتی که موفق به قبولی در آزمون نشوید می توانید مجددا در آن‌ شرکت کنید و محدودیتی برای شما وجود نخواهد داشت.


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...