محدودیت های گواهینامه رانندگی پایه۳

آگاهی از محدودیت ها و شرایط ویژه رانندگی گواهینامه پایه سوم در مدت یکسال اول

محدودیت های گواهینامه رانندگی پایه۳

آگاهی از محدودیت ها و شرایط ویژه رانندگی گواهینامه پایه سوم در مدت یکسال اول

سه‌‌شنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵:۳۳

آگاهی از محدودیت ها و شرایط ویژه رانندگی

گواهینامه پایه سوم در مدت یکسال اول اعتبار آن

به استناد تبصره ماده 4 آئین نامه صدور انواع گواهینامه رانندگی مورخه 09/11/1390 دارندگان گواهینامه پایه سوم در اولین مرحله صدوردر سال اول مکلف به رعایت محدودیت ها و شرایط زیر می باشد که در صورت رعایت آنها و مقررات این آئین نامه گواهینامه رانندگی آنان تا سقف 10 سال معتبر خواهد بود.

محدودیت های سال اول دارندگان گواهینامه پایه سوم به شرح زیر می باشد:

الف:در 3 ماهه اول سال اخذ گواهینامه یک نفر دارنده گواهینامه پایه سوم که مشمول شرایط و ضوابط این دستور العمل نباشد و یا فردی که دارای گواهینامه پایه دوم و یکم باشد را هنگام رانندگی به همراه خود داشته باشند.

ب:عدم ارتکابتخلفات منجر به اخذ نمره منفی طبق جدول ماده 7 قانون اخذ جرائم:1-هر گونه حرکات نمایشی مانند دور زدن درجا و یا حرکت موتور سیکلت بر روی یک چرخ 2-تجاوزاز سرعت مجاز(بیش از 50 کیلومتر در ساعت) 3-سبقت غیر مجاز در راه های دو طرفه 4-عبور از چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی 5-حرکت به طور مارپیچ 6-حرکت با دنده عقب در آزادراهها و بزرگراهها 7-رانندگی در حالت مستی ومصرف داروهای روانگردان و یا افیونی 8-تجاوز از سرعت مجاز(بیش از30تا50 کیلومتردر ساعت) 9-عبور از محل ممنوع 10-تجاوز به چپ از محور راه 11-عبور وسایل نقلیه از پیاده رو 12-عدم رعایت حق تقدم عبور 13-دور زدن در محل ممنوع 14-استفاده از تلفن همراه یا وسایل ارتباطی مشابه در حین رانندگی در سرعت بالای 60 کیلومتر 15-نقص فنی موثر یا نقص فنی در سامانه (سیستم) روشنایی در شب 16-عدم رعایت مقررات ایمنی حمل و نقل جاده ای مواد خطرناک 17-رانندگی با وسایل نقلیه ی عمومی بیش از زمان مجاز 18-عدم رعایت شرایط مندرج در گواهینامه از قبیل استفاده از عینک سمعک یا تجهیزات خاص 19-عدم توجه به فرمان ایست یا پرچم مراقبین عبور و مرور محصلین یا پلیس مدرسه 20-عدم رعایت مقررات حمل بار

پ: ممنوعیت رانندگی از ساعت 24:00تا05:00 صبح

ت: ممنوعیت راننگی در معابر برون شهری به استثنا معابر بین شهری تا فاصله حداکثر 25 کیلومتر از شهر

ث: تقصیر در تصادفات منجر به جرح و فوت حسب نظر کارشناسان تصادف

ج: عدم رعایت شرایط مندرج در گواهینامه از قبیل عدم استفاده از عینک طبی و سمعک و سایر تجهیزات خاص

د: نصب تابلو مثلث خطر با نوشته (احتیاط راننده جدید) روی شیشه جلو سمت راست و عقب سمت چپ

ذ: حسب بند 2 برنامه عملیاتی سند ملی پیشگیری مقابله درمان و کاهش آسیب مشروبات الکلی معاونت اجتماعی وزارت کشور متقاضی متعهد به انجام تست    های الکلی مواد مخدر و روانگردان درزمان ضرورتو حسب تشخیص پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران می باشد.

1-در صورت ارتکاب هر یک از تخلفات فوق گواهینامه رانندگی شما در قبال رسید با اعتبار 1 ماهه توسط افسران راهور و پلیس راه اخذ ظرف یک هفته به محل سکونت شما ارسال خواهد شد لذا نشانی محل سکونت خود را دقیق اعلام دارید.

2- در مدت اعتبار رسید برای طی دوره آموزش های مصوب با پرداخت هزینه و یا آزمون مجدد به پلیس راهور مرکز استان مراجعه نمایید.

3- چنانچه بعد از خاتمه اعتبار یکماهه رسید مراجعه نمایید علاوه بر طی دوره آموزش ها د آزمون های مربوطه نیز باید مجددا شرکت نمایید.

4- تجدید اعتبار گواهینامه شما پس از طی آموزش های مصوب و یا قبولی در آزمون ها امکان پذیر خواهد شد.

5- در صورت تکرار عدم رعایت محدودیت ها بیش از یک بار ضمن آموزش و اخذ آزمون مجدد اعتبار گواهینامه تجدید شده از زمان باقی مانده از یک سال محاسبه خواهد شد.

متقاضی دریافت گواهینامه رانندگی پایه سوم مقررات ویژه مندرج در این برگه را با دقت مطالعه و کاملا آگاه شدم و پس از دریافت گواهینامه متعهد به رعایت آن خواهم شد.


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...