آغاز طرح زمستانه پلیس راهور و پوشش ویژه ۱۱۰ نقطه برفگیر/ انحراف به چپ، سبقت غیرمجازو نداشتن زنجیر چرخ خط قرمزهای پلیس در طرح زمستانه

رئیس پلیس راهور ناجا از بکارگیری ۵۶ هزار نیرو در قالب ۲۵ هزار تیم و پوشش ویژه ۱۱۰ نقطه برفگیر کشور در طرح زمستانه امسال خبر داد.

آغاز طرح زمستانه پلیس راهور و پوشش ویژه ۱۱۰ نقطه برفگیر/ انحراف به چپ، سبقت غیرمجازو نداشتن زنجیر چرخ خط قرمزهای پلیس در طرح زمستانه

رئیس پلیس راهور ناجا از بکارگیری ۵۶ هزار نیرو در قالب ۲۵ هزار تیم و پوشش ویژه ۱۱۰ نقطه برفگیر کشور در طرح زمستانه امسال خبر داد.

سه‌‌شنبه، ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸:۵۶
سردار تقی مهری صبح دوشنبه در رزمایش ترافیکی طرح زمستانه 94 پلیس راهنمایی و رانندگی که در پیست اسکی آبعلی برگزار شد، افزود: این طرح از امروز تا 23 اسفندماه ادامه دارد و در آن دستگاه‌های مختلف، نظیر راهداری، ‌ اورژانس، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، کانون اتومبیلرانی و جهانگردی، آتش نشانی‌ها، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و ...مشارکت دارند.
وی هدف از این طرح را تامین ایمنی مسافران و رانندگان و سهولت در عبور و مرور دانست و افزود: 56 هزار نیرو به صورت مستقیم و بیش از 200 هزار نیرو به صورت غیرمستقیم در طرح زمستانه حضور دارند. از سوی دیگر پلیس نیز با تمام توان و امکانات خود وارد طرح زمستانه شده و علاوه بر استقرار در سطح کشور، در بیش از 110 گردنه برفگیر به صورت ویژه مستقر است.
رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در مجموع 25 هزار تیم امدادی و خدماتی در طرح زمستانه حضور دارند افزود: سعی کرده ایم در این طرح از تجربه طرح‌های گذشته استفاده کرده و نواقص و مشکلات را برطرف کنیم.
وی به رانندگانی که قصد تردد در مسیرهای برفگیر را دارند توصیه کرد که قبل از سفر حتما اخبار و آخرین وضعیت راه‌ها و وضعیت جوی را از طریق سایت اینترنتی راهور ۱۲۰ به نشانی www.rahvar120.ir رصد کرده و حتما تجهیزات ایمنی زمستانه از جمله زنجیر چرخ و وسایل گرمایشیرا همراه داشته باشند.
رئیس پلیس راهور ناجا همچنین در حاشیه این رزمایش در پاسخ به سوالی درباره اقدامات پلیس در ایام وارونگی و آلودگی هوا گفت: در این خصوص به ویژه در شهرهایی که دارای جمعیت بیشتر و آلودگی هوا هستند، تمهیداتی اندیشیده شده است که در این راستا تشدید اعمال قانون و مقررات در خصوص خودروهای دودزا و همچنین سختگیری برای کنترل معاینه فنی خودروها از جمله این موارد است.
وی درباره خط قرمز پلیس در طرح زمستانه گفت: پلیس برابر قانون با تمام تخلفات برخورد می‌کند. اما خط قرمزهای ما در این ایام انجام تخلفات حادثه ساز به ویژه در شرایط نامساعد جوی است. تخلفاتی مانند انحراف به چپ و سبقت غیرمجاز، دو تخلفی هستند که بیشترین تصادفات در این فصل را به خود اختصاص داده‌اند از این رو پلیس به طور ویژه با این تخلفات برخورد خواهد کرد.
رئیس پلیس راهور ناجا افزود: یکی دیگر از مواردی که پلیس به طور جد با آن برخورد کرده و خط قرمز ما محسوب می‌شود همراه نداشتن تجهیزات زمستانی به خصوص زنجیر چرخ در جاده‌های برفگیر است. ماموران ما با خودروهایی که در جاده‌های برفگیر فاقد زنجیر چرخ باشند برخورد کرده و اجازه ادامه مسیر را به آنان نخواهد داد. از این رو به رانندگان توصیه می‌کنم حتما زنجیر چرخ و پوشاک گرم به همراه داشته باشند.
وی در خصوص آمادگی پلیس برای سرمای زودرس خاطرنشان کرد: تقریبا در حال حاضر در اغلب استان‌های کشور شاهد بروز سرما بوده‌ایم و طرح زمستانی نیز آغاز شده است. پیش از اجرای طرح یکی از عملیات‌های سنگینی که با آن روبرو بودیم بازگشت زائران اربعین حسینی بود که در این بین علیرغم برفی بودن برخی از محورها هماهنگی خوبی در این زمینه انجام شد و خوشبختانه هیچ مسافری در جاده‌ها نماند.
رئیس پلیس راهور ناجا همچنین درباره وضعیت آتش نشانی جاده‌ای گفت: یکی از مشکلات جاده‌ها همچنان ضعف و کمبود آتش نشانی جاده‌ای است. در حال حاضر در حوادث مختلف چنانچه نیاز به آتش نشانی باشد از شهرداری‌ها کمک گرفته می‌شود اما لازم است که آتش نشانی جاده‌ای نیز ایجاد شود تا زمان رسیدن به محل حادثه کاهش یابد.
انتهای پیام


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...