راهنما زدن به چه معناست؟

یکی از شرط اصلی در رانندگی این است که شما گواهینامه داشته باشید، و دوره های مربوط به آزمون های گواهینامه را گذرانده باشید و نمره قبولی از آزمون های تئوری و عملی را گرفته باشید. سوالاتی که در آیین نامه بیان می شود بسیار زیاد می باشد.

راهنما زدن به چه معناست؟

یکی از شرط اصلی در رانندگی این است که شما گواهینامه داشته باشید، و دوره های مربوط به آزمون های گواهینامه را گذرانده باشید و نمره قبولی از آزمون های تئوری و عملی را گرفته باشید. سوالاتی که در آیین نامه بیان می شود بسیار زیاد می باشد.

پنج‌‌شنبه، ۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶:۱۴

ما در این مقاله به بررسی یک نمونه از سوالات مربوط به آیین نامه رانندگی می پردازیم، یکی از سوالاتی که در بیشتر نمونه سوالات آیین نامه رانندگی بیان می شود، این است که در چه فاصله ای از بزرگراه باید راهنما زد، ما را در این مقاله همراهی کنید تا اطلاعاتی بیشتری در رابطه با این نمونه سوالات بدست آورید.

 
راهنما زدن به چه معناست؟
راهنما زدن یکی از نکات ضروری در رانندگی است، در واقع راهنما زدن به این معناست که شما به رانندگان دیگر که عقب ماشین شما حرکت می کنند، اطلاع می دهید که می خواهید در جهت در چپ، راست  یا حتی دور بر گردان تغییر مسیر بدهید، یکی از نکاتی که رعایت کردنش بیشترین نقش را در جلوگیری از تصادفات دارد، راهنما زدن به موقع می باشد.
 
ضرورت راهنما زدن
یکی از نکات خیلی مهم که رانندگان باید همیشه هنگام رانندگی به آن توجه کنند، راهنما زدن می باشد، در واقع  راهنما زدن، یک جور علامت دادن به رانندگان دیگر است، تا آن ها را از هر حرکت ماشین خود مطلع کنید، این نکات در رانندگی هر چند ریز و کوچک هستند، ولی  باعث بروز خیلی از تصادفات رعایت نکردن همین نکات ریز از جمله راهنما نزدن در خیابان ها و بزرگراه هاست.

اما در بزرگراه در چه فاصله ای باید راهنما زد؟
یکی از نمونه سوالاتی که در آیین نامه رانندگی بیشتر از افراد سوال می شود این است که در چه فاصله ای از بزرگراه باید راهنما زد، اگر کتاب آموزش راهنمایی و رانندگی را مطالعه کرده باشید، شاید متوجه این قضیه شده باشید که همین سوال با چه نکات ریز در کتاب بیان شده است.

راهنما زدن در خیابان ها و بزرگراه ها یک سری قوانین مخصوص به خود دارد، که با مطالعه کردن کتاب آموزش راهنمایی و رانندگی همه این قوانین و نکات را یاد می گیرید، تا بتوانید در بزرگراه ها و خیابان ها به موقع راهنما بزنید و رانندگان دیگر را مطلع کنید تا هیچ گونه اتفاق و پیشامد ناگواری از تصادف رخ ندهد.

یکی از سوالاتی که به صورت متداول در بین همه سوالات در هر دوره ای از آزمون پرسیده می شود، این است که در بزرگراه در چه فاصله ای باید راهنما زد؟
در جواب این سوال باید گفت، اگر شما در جاده و بزرگراه هستید و قصد تغییر دادن مسیر را دارید باید در فاصله 500متری راهنما بزنید، دقت داشته باشید، اگر که در شهر رانندگی می کنید، در فاصله ای 100متری از تقاطع باید راهنما بزنید و رانندگان ماشین های که پشت سر شما هستند، را از تغییر مسیر خود مطلع کنید.

اما راهنما زدن هم یک سری قوانین و مقرراتی دارد که همه این قوانین و مقررات با ذکر مثال در کتاب آموزش راهنمایی و رانندگی بیان شده است، ما هم در این قسمت از متن به بررسی همین موضوع می پردازیم.
 
چه نکاتی را باید هنگام راهنما زدن رعایت کرد؟
1-اگر هنگام تغییر مسیر خواستید به چپ حرکت کنید باید راهنمای را پایین بیاورید و اگر قصد حرکت به سمت راست را دارید باید برعکس این عمل کنید، به جهت حرکت و راهنما زدن دقت داشته باشید.

2-اگر در خیابان هستید و قصد دارید دور برگردان بچرخید، از راهنمای چپ کمک بگیرید

3-دقت داشته باشید که در فاصله صد متر مانده به تغییر مسیر در خیابان های شهر، راهنما بزنید تا رانندگان دیگر متوجه این شوند که شما قصد تغییر مسیر را در چه جهتی دارید

4-هنگام آزمون عملی، حتما به راهنما زدن دقت لازم داشته باشید، چون راهنما زدن یکی از نکات ضروری رانندگی است

5-بعد از اینکه تغییر مسیر دادید، حتما راهنمای خود را خاموش کنید تا دیگر رانندگان دچار سردرگمی نشوند.

کلام آخر
رانندگی کردن قواعد و مقررات خودش را دارد، برای اینکه بتوانید رانندگی کنید، قبل از هر چیز شما باید گواهینامه رانندگی را از مراکز آموزش راهنمایی و رانندگی بگیرید، تا مهارت لازم را کسب کنید و بتوانید در سطح شهر و حتی بیرون از شهر به خوبی و بدون هیچ مشکلی رانندگی کنید.

یکی از نکاتی که باید هنگام رانندگی  زیاد رعایت کنید، مساله راهنما زدن در شهر و بزرگراه ها و همچنین جاده ها می باشد، به این نکته دقت داشته باشید که با راهنما زدن شما می توانید خود و دیگران را از تصادفات ناگوار مصون بدارید، پس به فاصله راهنما زدن در شهر و بزرگراه ها دقت داشته باشید و نکات ریزی از این قبیل را هنگام رانندگی رعایت کنید.


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...