۸ نکته رانندگی ایمن برای نوجوانان

این یک واقعیت است که در بین گروه های سنی، رانندگان نوجوان بیشترین میزان تصادف را دارند. بنابراین اگر یک نوجوان هستید و قصد دارید رانندگی را آغاز کنید می توانید با تمرین این تکنیک ها، رانندگی ایمن را به یک عادت تبدیل کنید.

۸ نکته رانندگی ایمن برای نوجوانان

این یک واقعیت است که در بین گروه های سنی، رانندگان نوجوان بیشترین میزان تصادف را دارند. بنابراین اگر یک نوجوان هستید و قصد دارید رانندگی را آغاز کنید می توانید با تمرین این تکنیک ها، رانندگی ایمن را به یک عادت تبدیل کنید.

پنج‌‌شنبه، ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳:۲۵

نکات رانندگی ایمن برای نوجوانان
اگر تازه رانندگی را شروع کرده اید یا حتی اگر مدتی است که رانندگی می کنید، بهتر است نگاهی به این هشت نکته رانندگی ایمن بیاندازید. قبل از اینکه سراغ خواندن این نکات بروید باید نکته ای را به شما گوشزد کنیم؛ از دید یک راننده حرفه ای به این نکات نگاه نکنید. بله بسیاری از این نکات برای راننده های کهنه کار بدیهی یا شاید غیرضروری به نظر بیاید اما شما تازه کار هستید و برای تبدیل شدن به یک راننده خوب و ایمن راه زیادی باید طی کنید.

1. تلفن همراهتان را خاموش کنید
مطالعات متعدد نشان داده است که استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی به اندازه رانندگی در حالت غیرعادی تلفات داشته است. حتی استفاده از تلفن با اسپیکر و هندزفری هم منجر به بروز تصادف شده است. علاوه براین استفاده از تلفن همراه درحین رانندگی خلاف قوانین است. حتی اگر موبایل تان را خاموش نمی کنید، از آن استفاده نکنید یا آن را در حالت بی صدا قرار دهید.

2. پیامک نفرستید
مطالعات نشان داده اند که نوشتن پیامک در حین رانندگی، به مدت 5 ثانیه (به طور متوسط)تمرکز شما را از مسیر منحرف می کند. در 5 ثانیه اتفاقات زیادی ممکن است رخ دهد.
وقتی سرتان پایین است و به اتفاقاتی که پشت سرتان می افتد توجه نمی کنید، باید منتظر عواقب خطرناک آن هم باشید.

3. چراغ های جلو را روشن کنید
اینکار را حتی در روزهای آفتابی هم انجام دهید. با اینکار هم دید شما افزایش می یابد و هم راننده های دیگر می توانند شما را ببینند.

4. سرعت مجاز را رعایت کنید
سرعت غیرمجاز دلیل اصلی 40 درصد از حوادث کشنده ای است که برای نوجوانان رخ می دهد. این نکته را بویژه در مسیرهایی که ترافیک روان دارند یا برایتان آشنا نیستند، رعایت کنید.
فقط کافی است احساس نکنید که راننده های دیگر در کنار شما پرواز می کنند و شما دارید قدم می زنید. به خاطر داشته باشید که رانندگی با سرعت بالا هزینه هایی هم در پی دارد.

5. چیزهایی که حواستان را پرت می کند به حداقل برسانید
ممکن است در حین رانندگی برای خوردن، نوشیدن یا گوش دادن به موزیک و گشتن در میان کانال های رادیو وسوسه شوید. همه این کارها می توانند حواس شما را دست کم برای چند ثانیه پرت کنند. و این چند ثانیه برای اینکه یک راننده بی تجربه کنترلش را روی خودرو از دست بدهد یا متوجه موانع جاده نشود، کافی است.

6. تنها رانندگی کنید
اگر تنها همراه شما در خودرو یک نوجوان باشد، امکان بروز تصادف دو برابر می شود. این گرینه بیشتر جنبه روانشناسانه دارد.

7. رانندگی دفاعی را تمرین کنید
همیشه حواستان به خودروهای پشت سر و کنارتان باشد و یک راه فرار احتمالی برای مواقع ضروری در نظر داشته باشید. اگر سرعت تان کم است با خودروی جلویی به اندازه یک ماشین فاصله داشته باشید و اگر سرعت زیاد است فاصله را بیشتر کنید.

8. یک خودروی ایمن انتخاب کنید
درصورت امکان یک خودروی ایمن با تجهیزات ایمنی مثل ترمز ضدقفل و کیسه هوا انتخاب کند و در انتخاب خودرو به سابقه آن در تصادفات هم دقت کنید.

هیچ جایگزینی برای افزایش سن در تبدیل شدن به یک راننده باتجربه وجود ندارد. اما تمرین کردن این تکنیک ها به این روند سرعت می بخشد.


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...