رانندگی بدون داشتن گواهینامه ۶ ماه حبس دارد

رانندگانی که بدون داشتن گواهینامه اقدام به رانندگی می‌کنند به ۶ ماه حبس محکوم خواهند شد.

رانندگی بدون داشتن گواهینامه ۶ ماه حبس دارد

رانندگانی که بدون داشتن گواهینامه اقدام به رانندگی می‌کنند به ۶ ماه حبس محکوم خواهند شد.

چهارشنبه، ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱:۵۸

درحال حاضر برخی از مردم در شهرها و روستاهای مختلف بدون داشتن گواهینامه اقدام به رانندگی می کنند و در حقیقت عدم نظارت کافی روی رانندگان به خصوص در شهرستان ها منجر به حوادث می شود لذا تدوین برنامه جامعی برای نظارت بر همه رانندگان امری ضروری به نظر می رسد که پلیس راهور به همراه دیگر نهادهای ذیربط باید به آن برسند.

از طرفی رانندگی بدون داشتن گواهینامه، علاوه بر جریمه های پلیس راهور برای راننده و توقیف خودرو فرد خاطی از لحاظ حقوقی و قضائی نیز جریمه هایی برای متخلفان در نظر گرفته شده است که اغلب مردمی که گواهینامه ندارند بدون اطلاع کافی از این قوانین با خیال آسوده رانندگی می کنند لذا توجه به قوانین و مجازات موجود در قانون مجازات اسلامی امری ضروری به نظر می رسد.

بر اساس این گزارش علی عابدینی در گفتگو با خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در پاسخ به این سؤال که آیا در قانون مجازات اسلامی مجازاتی برای افرادی که بدون داشتن گواهینامه اقدام به رانندگی می کنند اظهار کرد: رانندگی بدون داشتن گواهینامه علاوه بر جرائم موجود در پلیس راهور مانند توقیف خودرو، در قانون مجازات اسلامی نیز برای این افراد مجازات مختلفی درنظر گرفته می شود. این افراد برای اولین بار تذکر می گیرند اما برای بار دوم افراد خاطی به دو ماه حبس و پرداخت یک میلیون ریال جریمه محکوم خواهند شد.

وی ادامه داد: اگر فرد خاطی برای بار سوم مرتکب این جرم شود توسط دادگاه به 6 ماه حبس محکوم می شوند.

وکیل پایه یک دادگستری در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص اینکه اگر فرد بدون گواهینامه بر اثر تصادف فردی را به قتل برساند مرتکب مرگ عمدی شده است یا خیر گفت: در قانون مجازات اسلامی آمده است که نداشتن گواهینامه ارتباطی با عمدی شدن قتل بر اثر تصادف ندارد و در این صورت نیز قتل به صورت غیرعمد اتفاق افتاده است


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...