نکاتی در مورد رانندگی شبانه

هنگام رانندگی در شب چراغهای داخل خودرو را روشن نکنید. اگر نیاز به خواندن نقشه دارید بهتر است اول در کنار جاده توقف کنید.

نکاتی در مورد رانندگی شبانه

هنگام رانندگی در شب چراغهای داخل خودرو را روشن نکنید. اگر نیاز به خواندن نقشه دارید بهتر است اول در کنار جاده توقف کنید.

شنبه، ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰:۰۰

 نکاتی در مورد رانندگی شبانه

 
رانندگی در شب چالش های متفاوتی نسبت به رانندگی در روز ایجاد می کند. با توجه به اینکه اکثر حوادث رانندگی پس از غروب آفتاب رخ می دهند در این مقاله قصد داریم تاکتیک هایی به شما آموزش دهیم تا با رعایت آنها خطر رانندگی در شب را کاهش دهید.
 
1 &ndash قبل از اینکه وارد جاده شوید از کارکرد درست تمام چراغهای بیرونی خودرو مطمئن شوید. همچنین در صورت کثیف بودن شیشه ها و قاب چراغها آنها را تمیز کنید.
 
2 &ndash هنگامی که هوا مه آلود است از نور بالا استفاده نکنید زیرا دید شما را کاهش می داده و ممکن است دید دیگر رانندگان را موقتا کور کند.
 
3 &ndash هیچ وقت نور بالای خود را به سمت اتومبیل دیگری که خود نور بالا زده است نتابانید زیرا در دید آنها و دیگران رانندگان تاثیر منفی می گذارد.
 
4 &ndash آیینه دید عقب خود را طوری تنظیم کنید که نور چراغ خودروهای دیگر در آن انعکاس پیدا نکند. آیینه بیشتر خودروها دو حالت دید در شب و روز را دارد که به راحتی می توانید برای کاهش انعکاس نور آن را در حالت مربوطه تنظیم کنید.
 
5 &ndash هنگام رانندگی در شب چراغهای داخل خودرو را روشن نکنید. اگر نیاز به خواندن نقشه دارید بهتر است اول در کنار جاده توقف کنید.
 
6 &ndash چشم خود را مدام حرکت دهید تا درخشش نور در بالای تپه، پیچ های جاده و تقاطع ها ببینید زیرا این نورها ممکن است نور چراغ خودروهای دیگر باشد.
 
7 &ndash به منظور جلوگیری از تصادف فاصله خود با اتومبیل جلویی را بیشتر کنید تا راحتتر متوجه خطرات بالقوه شدید و در صورت بروز حادثه زمان بیشتری برای واکنش داشته باشید.
 
8 &ndash رانندگی در شب مستلزم تمرکز زیادی است که ممکن است خسته کننده باشد. برای اجتناب از 
خستگی، مکررا به چشم های خود استراحت دهید تا انرژی از دست رفته را جبران کنند.
 
9 &ndash قبل از رانندگی در شب از خوردن داروهای خواب آور خودداری کنید. خوردن دو فنجان قهوه تا 1 ساعت می تواند جلوی خواب را بگیرد.

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...