افزایش لنت های تقلبی در بازار :

رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ گفت : با وجود توافقات اخیر ، تاکنون هیچ گونه تغییر و تحولی در بازار لنت ترمز و رکود حاکم بر آن صورت نگرفته است.متاسفانه در چند ماه اخیر سیر واردات لنت ترمز، روندی صعودی داشته است .

افزایش لنت های تقلبی در بازار :

رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ گفت : با وجود توافقات اخیر ، تاکنون هیچ گونه تغییر و تحولی در بازار لنت ترمز و رکود حاکم بر آن صورت نگرفته است.متاسفانه در چند ماه اخیر سیر واردات لنت ترمز، روندی صعودی داشته است .

دوشنبه، ۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰:۵۴

وی با اشاره به رکود شدید بازار لنت و ترمز تصریح کرد : همچنان بازار لنت ترمز با رکود جدی همراه است البته این رکود در اغلب بخش های اقتصادی و صنعتی من جمله صنعت قطعه سازی وجود دارد.

وی تاکید کرد : هر چند خبرها حاکی از بهبود بازار و اقتصاد کشور پس از توافقات است اما باید دید در عمل چگونه خواهد شد .

وی با اشاره به برگزاری مجمع سالیانه شرکت ها خاطر نشان کرد : در مجمع سالیانه شرکتهای بزرگ تولید کننده لنت ترمز که به تازگی برگزار شد اغلب آنها نه تنها سودی نداشتند که تقسیم کنند  بلکه ارزیابی ها حاکی از این بود که تولید این شرکت نیز بسیار تقلیل یافته یعنی اگر شرکتی 3 هزار و 500 تن تولید سالیانه داشته امروز چنانچه هزار و 600 تن هم تولید کنند قادر به فروش نخواهد بود.

وی تصریح کرد : در حال حاضر بسیاری از تولید کنندگان لنت ترمز به این نتیجه رسیدند که در صورتی که تولید کنند اما قادر به فروش نباشند با ضرر و زیان بیشتری مواجه خواهند شد.

وی گفت : امروز برخی از کارخانجات تولیدی لنت ترمز با  کاهش تعداد کارگران و همچنین برخی از شیفت های کاری تلاش دارند تا بقای خود را در بازار لنت ترمز حفظ کنند.

رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ با تاکید بر اوضاع نامناسب تولید لنت ترمز در ایران گفت : اخیرا انجمن لنت ترمز نامه ای به را وزیر صنعت ، معدن و تجارت در ارتباط با وضعیت تعرفه های موجود واردات لنت به کشور ارسال نموده است تا نسبت به وضعیت فعلی تعرفه واردات بازنگری نمایند.

لاجوردی افزود : متاسفانه هم اکنون لنت ترمز با تعرفه های بسیار پایین از گمرکات ترخیص می شود از این رو انتظار می رود وزارت صنعت ، معدن و تجارت نسبت به جلوگیری از این مساله اقدام کند تا تولید داخل بیش از این تضعیف نشود.

وی با اشاره به نرخ تعرفه واردات لنت و ترمز تصریح کرد : در شرایطی که نرخ تعرفه واردات از 4 تا 12 درصد اعمال می شود به دولت و وزارت صنعت و معدن پیشنهاد گردید به منظور کنترل بر این جریان نرخ تعرفه را به حداقل 30 تا 35 درصد افزایش دهد.

وی در ادامه با توجه به توافقات اخیر و لغو تحریم ها در آینده نزدیک گفت : اینکه برخی از وضعیت پس از تحریم ها نگرانی هایی را مطرح می کند بنده چنین دغدغه ای را ندارم چرا که معتقدم دولت با تصمیمات عاقلانه به خوبی این جریان را مدیریت کرده و اجازه نخواهد داد که ارز حاصل از فروش نفت به دست بازرگان برای واردات بیفتد.

وی تصریح کرد : در صورتی که  دولت بخواهد تولید داخل قدرت بگیرد و صنعت رشد کند راهی جزء این نیست که واردات را پس از رفع تحریم ها مدیریت نماید.

وی با اشاره به واردات بی رویه لنت های تقلبی در کشور گفت : متاسفانه هم اکنون شاهد افزایش واردات لنت ترمز خصوصا لنت های بی کیفیت و تقلبی به کشور هستیم که این مساله می تواند ناشی از عدم نظارت و کنترل دقیق سازمان ملی استاندارد و یا واردات به صورت قاچاق باشد.

وی افزود : البته در همین راستا جلسه ای را با سازمان استاندارد تشکیل شد و این موارد حضور مسئولان سازمان ابلاغ شد اما نهایتا سازمان با استدلال نبود نیروی کافی جهت نظارت درست ، این کار به انجمن واگذار شد تا نمونه های فاقد کیفیت را به سازمان ارائه نماید.

وی اظهار داشت : متاسفانه با وجود همکاری انجمن لنت ترمز و شناسایی نمونه ها و برندهای تقلبی در بازار و ارسال گزارشات بررسی کیفیت آنها به سازمان استاندارد ، پاسخی در این راستا دریافت نشد اما در نهایت این سازمان اعلام کرد که از طریق طرح طاها این موضوع رسیدگی خواهد شد.

وی با توجه به افت صادرات قطعات در سال گذشته و امسال گفت : در صورتی که با رفع تحریم ها نرخ ارز کاهش نیابد قطعا صادرات نیز رشد خواهد کرد.


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...